پارچه کتانی مقاومت بسیج خانواده اینترنت

پارچه کتانی: مقاومت بسیج خانواده اینترنت مسلمانان سوریه فعالیت شهادت محافظ

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات ۶ علت مهم ابتلاء به سرطان در کشور عزیزمان ایران ، مشاوره خدمات سرطان ۲۴ ساعته می‌شود

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت به تشریح خدمات ۲۴ ساعته سرطان به همراه علت‌های مهم ابتلاء به این بیماری پرداخت.

    ۶ علت مهم ابتلاء به سرطان در کشور عزیزمان ایران ، مشاوره خدمات سرطان ۲۴ ساعته می‌شود

    مشاوره خدمات سرطان ۲۴ ساعته می شود/ ۶ علت مهم ابتلاء به سرطان در ایران

    عبارات مهم : ایران

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت به تشریح خدمات ۲۴ ساعته سرطان به همراه علت های مهم ابتلاء به این بیماری پرداخت.

    به گزارش تسنیم، دکتر علی قنبری مطلق در نشست هماهنگی مسئولان اجرایی و رابطان علمی برنامه مواظبت های حمایتی و تسکینی سرطان در مراکز منتخب کشور، اظهار داشت: سرطان، دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و بیماری های مزمن تنفسی، بیماریهای غیر واگیر شایعی هستند که ریشه در عوامل خطر مشخصی مانند تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات، مصرف الکل و فعالیت بدنی کم، دارند و هر سال بیش از دو سوم علل فوت و میرها در دنیا را به خودشان تخصیص داده شده است می دهند.

    ۶ علت مهم ابتلاء به سرطان در کشور عزیزمان ایران ، مشاوره خدمات سرطان ۲۴ ساعته می‌شود

    وی افزود: اگر مجموع فوت هایی که در دنیا در سال اتفاق می افتد، حدود 56 میلون فوت باشد، 68 درصد آن در اثر بیماری های غیرواگیر اتفاق می افتد که 40 درصد از این فوت و میرها، پیش از 70 سالگی اتفاق می افتد و فوت زودرس نامیده می شوند.

    قنبری مطلق با بیان اینکه بیماریهای غیر واگیر، جزو نخستین علل فوت و میرهای زودرس در سال 2012 بوده هست، تصریح کرد: تا سال 2025 این عدد از 27 درصد به نزدیک 40 درصد می رسید، یعنی حدود 40 درصد فوت و میرهای زیر 70 سال بر اثر سرطان اتفاق می افتد.

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت به تشریح خدمات ۲۴ ساعته سرطان به همراه علت‌های مهم ابتلاء به این بیماری پرداخت.

    وی گفت: بر اساس آخرین گزارش های کشوری مربوط به سال 93، مرسوم ترین سرطان ها در ایران، سرطان پستان در زنان است و به طور میانگین از هر 100هزار نفر 137 هزار نفر مبتلا به سرطان پستان می شوند.

    قنبری با بیان اینکه با توجه به آمار موجود، آینده نگری می شود که بیماری سرطان در سال های آینده روبه زیاد کردن باشد، افزود: شیوه زندگی ناسالم و عوامل محیطی، دو علت عمده مبتلا شدن به سرطان هستند و تا زمانیکه اصلاح نشوند، بروز سرطان محتمل الوقوع است.

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سرطان های دستگاه گوارش مانند سرطان روده بزرگ و سرطان معده در مراتب بعدی قرار می گیرند، بیان کرد: میزان بروز سرطان در مردان بیش از زنان است و از هر 100 هزار مرد، 173 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند و سرطان معده در راس آنها قرار می گیرد.

    ۶ علت مهم ابتلاء به سرطان در کشور عزیزمان ایران ، مشاوره خدمات سرطان ۲۴ ساعته می‌شود

    وی درخصوص میانگین جهانی بروز سرطان گفت: در زنان و مردان به ترتیب، 205 و 165 نفر از هر 100 هزار نفر در جهان، به سرطان مبتلا می شوند که نشان می دهد میزان بروز سرطان در کشور عزیزمان ایران کمتر از میزان جهانی هست، توصیه قابل توجه این است که بروز سرطان هم در کشور عزیزمان ایران و هم در دنیا رو به زیاد کردن هست، یعنی اگر در سال 2012 سالیانه چهارده میلیون نفر به سرطان مبتلا می شدند، این عدد تا سال 2030 به 25 میلیون نفر زیاد کردن پیدا خواهد کرد و میزان فوت و میر نیز از 8 میلیون نفر به 13 میلیون نفر خواهد رسید.

    قنبری مطلق گفت: در کشور عزیزمان ایران در سال 2012 حدود 85 هزار مورد سرطان وجود داشته و این عدد تا سال 2030 به 155 هزار نفر خواهد رسید، میزان فوت و میر هم از 55 هزار نفر به 100 هزار نفر زیاد کردن پیدا می کند، البته این برآوردها، برآوردهای شرکت جهانی بهداشت است و فقط بر اساس تغییرات دموگرافیک این محاسبات انجام شده است و محاسبه ای که نشان دهد عواملی مانند عوامل محیطی چقدر می توانند باعث بروز سرطان شوند، قابل محاسبه نبوده هست، بنابراین این حداقل زیاد کردن است که قابل برآورد هست.

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت به تشریح خدمات ۲۴ ساعته سرطان به همراه علت‌های مهم ابتلاء به این بیماری پرداخت.

    وی با بیان اینکه بااهمیت ترین دلایل بروز و زیاد کردن سرطان در کشور عزیزمان ایران و در کشورهای در حال توسعه زیاد کردن امید به زندگی هست، خاطرنشان کرد: در دنیا در سال 2012 امید به زندگی 71 سال و در کشور عزیزمان ایران 74 سال بوده است که اگر کشور عزیزمان ایران را با سه دهه گذشته مقایسه کنیم، خواهیم دید که امید به زندگی 58 سال بوده و اکنون به 74 سال رسیده هست، این سنین، سنینی است که بروز سرطان در آن زیاد کردن پیدا می کند، مهمترین علت زیاد کردن بروز سرطان در دنیا به خصوص در کشورهای در حال توسعه زیاد کردن سن امید به زندگی هست، ولی دو علت دیگر نیز وجود دارد، یکی شیوه زندگی ناسالم و دیگری عوامل محیطی هست.

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت درخصوص شیوه زندگی ناسالم تصریح کرد: بر اساس مطالعاتی که هر دو الی سه سال در کشور انجام می شود و بر اساس نمونه گیری بین 30 تا 40 هزار نفر در کشور، تقریبا 90 درصد افراد تحت مطالعه، کمتر از 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنند که یک عامل حفاظت کننده در برابر بروز سرطان هست، حدود 40 درصد جمعیت فعالیت بدنی مطلوبی ندارند و زیاد کردن وزن نیز بیش از 50 درصد در زنان و کمتر از 50 درصد مردان را درگیر کرده هست. همچنین در جمعیت بالغین، میزان کلسترول اوج به وفور مشاهده شده است که یکی از عوامل مهم بروز سرطان هست، بنابراین با شیوه زندگی ناسالم، بروز سرطان محتمل الوقوع هست.

    ۶ علت مهم ابتلاء به سرطان در کشور عزیزمان ایران ، مشاوره خدمات سرطان ۲۴ ساعته می‌شود

    قنبری مطلق درخصوص کارها وزارت بهداشت درجهت پوشش خدمات سرطان گفت: وزارت بهداشت جهت ارائه خدمت محدودیتی ندارد و نوع و گسترش خدمات متفاوت هست، ارزیابی بیمار و تنوع خدمات با نیازهای بیمار، فقط خدمات تخصصی را مشمول بر نمی شود، بلکه سطوح ابتدایی تر را هم پوشش می دهد.

    وی با بیان اینکه بیمار از ابتدای تشخیص سرطان می تواند خدمات تسکینی را دریافت کند، گفت: در دو سه سال گذشته کمیته ای در وزارت بهداشت جهت برنامه ریزی نظام مند جهت مدیریت درمان سرطان با سه نشانه دسترسی عادلانه به امکانات، ارائه خدمات با کیفیت و توسعه نیروی انسانی توانمند تشکیل شده است است.

    قنبری مطلق بیان داشت: در دنیا خدمات طب تسکینی بر اساس میزان توسعه یافتگی کشورها تقسیم می شوند، کشورهای توسعه یافته طرح این خدمات را به صورت یکپارچه ارائه می دهند، بنابراین در همه سطوح ابتدایی هم دکتر و هم مراقبان سلامت در این فرآیند درگیر هستند.

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت درخصوص سطوح مواظبت سرطان گفت: سطوح مواظبت در کشور مشمول بر 4 سطح هست، سطح اول، مشمول بر مواظبت های سطح صفر، یعنی سطح جامعه هست، مواظبت های سطح یک خدمات به وسیله دکتر عمومی به همراه تیم پرستاری و مواظبت های تسکینی ارائه می شود، مواظبت سطح دو در بیمارستان های عمومی و سطح سه در بیمارستان های بیمارستان های تخصصی ارائه می شود.

    وی اظهارداشت: از جنبه های مهم مواظبت های حمایتی طب تسکینی سرطان، همکاری افراد خانواده است که کلینیک و مشاوره های بیمارستان در مراتب بعدی قرار می گیرند.

    مطلق با اشاره به اینکه آیین نامه طرح بهره برداری مراکز سرپایی تدوین شده است و به زودی ابلاغ می شود، افزود: توسعه زیر ساخت ها در چهار جز خدمات سرپایی، خدمات در منزل، خوابیدن و مشاوره تلفنی به صورت 24 ساعته انجام می شود.

    وی ادامه داد: ایجاد امکان مشاوره تلفنی 24 ساعته از جمله برنامه های پیش رو هست، چون جهت یک سری از خدمات، نیاز به حضور بیمار نیست و در درسنامه های ابلاغی نیز این عنوان لحاظ شده است است و باید در فاز اول برنامه از امکانات موجود از جمله کلینیک ها و بخش های متفاوت درمانی، امکان مشاوره ای و تلفنی استفاده کنیم.

    قنبری گفت: دستورالعمل مواظبت های تسکینی تا دو ماه دیگر ابلاغ می شود که در آن به بحث نیروی انسانی پرداخته شده است است.

    وی افزود: هسته مهم ارائه خدمت در کلینیک های سرپایی مربوط به خدمات جسمانی است و در فاز بعدی آموزش به روانشناسان وکارشناسان ارشد تغذیه جهت ارائه خدمات روانی و مشاوره تحصیلی به این دسته از بیماران قرار دارد.

    رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت در آخر تاکید کرد: توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر اهداف این برنامه بوده است که در این خصوص آموزش به پزشکان عمومی و پرستاران با توجه به نیازهای عمومی بیماران و دسترسی زیاد به دوره های آموزشی طراحی شده است است و مطالب در قالب درسنامه هایی ارائه شده است است.

    واژه های کلیدی: ایران | زندگی | بهداشت | سرطان معده | تشخیص سرطان | درمان سرطان | سرطان پستان | بیماری سرطان | سرطان در مردان | سرطان روده بزرگ | پیشگیری از سرطان


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار